Життя складається із зустрічей. І було б добре, щоб на війні наші бійці мали можливість почути і поспілкуватися з особистостями, котрі духовно і культурно допомогли їм у роздумах: в чому сенс цієї війни, які цінності вони захищають і як їх зберегти, повернувшись додому, де нема лінії зіткнення із ворогом. Відчути свій час: тут і тепер у координатах цілої історії свого народу і Вічності.

02-21369049_1452316998148783_1511198960029235710_o 03-21367051_1452317211482095_6036760635676333471_o 05-21368594_1452318311481985_765545207023614339_o 07-21366772_1452318938148589_558617302265428719_o 09-21319216_1452319321481884_583928126704491557_oЯ дуже радію, що відбулись ці камерні, теплі і світлі зустрічі владики Ігоря (Ісіченка) із нашими воїнами у Сватово, Щасті, Станиці Луганській. Бо це та справжня, з Ласки Божої реальність, у якій спільна молитва і живе спілкування дарують нашим хлопцям відчуття правди – тої, котра дійсно спроможна звільнити й дозволити змоделювати своє майбуття.

10-21366883_1452320278148455_818895715276891923_o 11-21457484_1452320844815065_8795225172598112278_o 12-21427178_1452321124815037_5669644465481240387_oТакож учителі Новоайдарівського району ділились пізніше зі мною, що вже сам факт того, що з ними зустрівся архієпископ Ігор, їх зворушив. «Це ж увага до нас. Значить ми не лише тут самі по собі!!!» Вони ловили кожне слово Владики, як голкіпери. Розмова точилася навколо міфів і стереотипів у викладанні української історії та літератури в школі. Йшлося про історію понять «Русь» і «Україна», про пошуки Богданом Хмельницьким шляхів виходу з угоди з Росією, якої московити не дотримувались, і про спротив української Церкви цій угоді. Про шкільні радянські стереотипи у тлумаченні «Кобзаря» і зокрема «Гайдамаків». Про засвоєння з художньої літератури типу українського героя – прекраснодушного, сентиментального мрійника, любителя хатнього затишку і смачних страв. Хоч і у 20 столітті Празькою школою – Олегом Ольжичем, Євгеном Маланюком, Оленою Телігою був створений тип героя-аристократа духа, лицаря, людини честі. На питання учителів: які б зміни Владика вніс у програму з літератури, він висловився за більшу увагу в школі до творів українського середньовіччя і доби бароко, бо в них є те питомо українське у стилі і ціннісне у сприйнятті світу, що потрібно було б у формуванні самодостатньої української особистості. На це ж була репліка від учителів, що їх самих треба було б спочатку навчити розуміти давньоукраїнські твори. І це до речі не лише проблема вчителів української мови та літератури Новоайдарівського району. А стосується підготовки вчителів на філфаках взагалі.

13-21366760_1452323088148174_9217959273991850762_oАрхиєпископ Ігор прибув до Нового Айдару із головою Харківського Православного Братства апостола Андрія Первозваного Вадимом Приходченком і фотографом Юрієм Ворошиловим. На зустріч Владики із вчителями, яка відбувалася 4 вересня у Палаці Культури, встигли й студенти УКУ. Вони щойно о 14.30 у Другій гімназії закінчили проведення з дітьми молодших класів програм проекту «Радіємо разом» і прийшли привітатися із Владикою, отримати в нього благословення.

14-21366894_1452323271481489_3502935761858077089_oПриїхали на проект і Патріція Шморгун-Гаврилишин із Матеєм Батрухом. Пані Туся привезла подарунки: ігри, речі, солодощі, печиво, цукерки для дітей, з якими до 8 вересня по селах на лінії розмежування мали працювати молоді львів’яни. Як відбувалися заняття соціальних педагогів УКУ із дітками, на очах яких два роки тому снаряди важкої артилерії залітали у класні кімнати, і з них вони ледь встигали вибігти – про це вже в іншому пості…

Фоторепортаж Ольги Різниченко вміщено за адресою: https://photos.app.goo.gl/H2wsOM2C1HKi6Vlj2

 

Титар Свято-Дмитрівського храму                                       Ольга Різниченко

(Переглянуто 21 разів, 1 переглядів сьогодні)